pàgines

dissabte, 26 de setembre del 2015

DISCRIMINACIÓ AUDITIVA DE PARELLS FONOLÒGICS CONTRASTATS

Avui us paso una activitat que he realitzat amb paraules emparellades per tal de treballar la discriminació auditiva i els procesos d'anàlisi dels sons (conciència fonològica).

Trobareu un arxiu word amb imatges de paraules que s'asemblen, però varien en un so. La diferència és que una conté un so més que l'altra. Al final del document hi ha una graella amb tots els mots que podeu utilitzar a mode de registre en funció de les respostes correctes de l'alumne.

Segons es nivell de dificultats i l'edat del nen/a podem fer l'activitat de diverses maneres:

  • La més senzilla és mostrar les dos paraules d'un parell i dir una de les dos. El nen  ha d'assenyalar la que ha sentit. Exemple: "Escolta la paraula que dic i assenyala-la: "ma".

  • Un altre exemple és dir-li les dos paraules i identificar els dibuixos. La pregunta pot ser "¿Quina és més llarga? o bé ¿Quina és més curta? ¿Per què? ¿Quina té més sons?" En aquesta ocasió cal fer un anàlisi més intens dels sons que composen cada mot. Exemple: "Mira, aquí tenim una pal i una pala. Quina paraula és més llarga? Repeteixo pal - pala".

  • També podem dir la paraula llarga del parell i tapar el dibuix de la curta i preguntar, per exemple: "Si a BOCA li trec la B, en què es converteix?" Ha de pensar, analitzar i extreure el so per arribar a la conclusió que la paraula Boca sense la b passa a ser Oca.   


Bé, aquí us adjunto el document sencer. Espero que sigui d'ajuda! Clica sobre aquesta imatge per descarregar:
https://drive.google.com/file/d/0B_oSZxNMTcuTUEE4WTFYbnU3LWs/view?usp=sharing

Si teniu cap sugerència o dubte no oblideu deixar la vostra valoració o comentari. Moltes gràcies!



Autor pictogrames: Sergio Palao Procedencia: ARASAAC   http://catedu.es/arasaac    Licencia: CC (BY-NC-SA)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada