pàgines

dijous, 3 de setembre del 2015

1a SESSIÓ

Com comenceu vosaltres el curs o les primeres sessions amb els alumnes?

Quan es tracta d'alumnes que ja coneixo per haver-los atés en cursos anteriors, el primer dia solen fer un dibuix d'ells mateixos. 
El foli que els hi dono ja té les seves dades, i una vegada s'han dibuixat i pintat l'aprofitem com a portada de les seves carpetes personals. Cadascún dels meus alumnes té des de l'inici de curs una carpeta on guardem les feines realitzades, el registre diari d'activitats i valoració d'aquestes (una mena de "programació diaria" de cada alumne), el registre de l'entrevista amb la seva família, informes propis anteriors, del departament psicopedagògic del centre o d'especialistes externs al centre, i qualsevol document que estiga vinculat amb l'alumn@ i que considero convenient adjuntar. 

Si després de valorar un alumne del centre, es decideix que cal rebre intervenció amb la MALL (mestra d'audició i llenguatge) i aquest no ha vingut mai i/o s'afegeix una vegada començat el curs, el procediment és el mateix i s'el·labora la seva carpeta amb la corresponent portada i dibuix, fent servir-ho igualment per als alumnes de P3 fins a 6è.

Com veieu es una carpeta d'ús per al mestr@, però on també es recullen les activitats fetes en paper a mode d'arxiu, ja que en finalitzar el trimestre o el curs l'alumn@ se les endurà a casa en un àlbum. Alhora fem una primera presa de contacte després de parlar una mica sobre les vacances (generalment) i podem observar com es plasmen a ells mateixos, i fins i tot quina diferència o evolució d'aquest dibuix ha hagut si tornem a fer-lo a final de curs i fem la comparativa.


 PORTADA CARPETA

EXEMPLE PORTADA CARPETA

EXEMPLE PORTADA CARPETA

 MODEL REGISTRE DIARI (PART DE DAVANT)


 MODEL REGISTRE DIARI (FOLI PEL DARRERA)


MODEL REGISTRE PERSONAL ENTREVISTA FAMÍLIA

Si teniu cap sugerència no oblideu deixar la vostra valoració o comentari. Moltes gràcies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada